آخرین بازی‌های روز دنیا در TOP CHANGE

آپدیت 23H2 ویندوز ۱۱ منتشر شد

مایکروسافت به تازگی، شروع به انتشار آپدیت 23H2 ویندوز ۱۱ کرده است که شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، همچون قابلیت Copilot است. این آپدیت، تنها یک ماه پس از انتشار برخی از جدیدترین ابزار‌های مایکروسافت،  در بخش Windows Update که به کاربران امکان دریافت ویژگی‌های جدید به محض در دسترس بودن آن‌ها، را می‌دهد، عرضه شده‌است.

بزرگترین تغییر ارائه شده توسط این آپدیت، برنامه Copilot است. این برنامه، چت رباتی هوش مصنوعی کمپانی مایکروسافت است که حالا به عنوان یک برنامه مستقل روی دسکتاپ، در دسترس است. برنامه Copilot، که در اصل بر اساس قابلیت چت هوش مصنوعی موتور جستجوی بینگ است، طیف وسیعی از ویژگی‌ها، از جمله توانایی تغییر تنظیمات سیستم یا شروع یک Focus Session (حالتی که در یک بازه زمانی، کاربران را به تمرکز داشتن روی یک کار خاص کمک می‌کند) است. لازم به ذکر است که قابلیت Copilot، فورا در سطح جهان در دسترس نخواهد بود، زیرا به گفته کمپانی مایکروسافت، در ابتدا یک نسخه پیش نمایش، برای انتخاب بازار‌های جهانی،‌از جمله آمریکای شمالی و بخش‌هایی از آسیا و آمریکای جنوبی ارائه می‌شود و پس از آن، این برنامه به صورت گسترده در سطح جهان در دسترس قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه در آپدیت 23H2، حذف برنامه مستقل Chat در ویندوز ۱۱ و جایگزین شدن آن با برنامه Microsoft Teams است. در حالی که این برنامه به صورت پیش‌فرض در نوار پایین ویندوز پین شده و برای شما مزاحمت ایجاد می‌کند، می‌توانید تنها با چند کلیک آن را از نوار پایینی بردارید. کاری که در مورد برنامه Chat ممکن نبود.

جدای از این‌ها، مایکروسافت درحال ایجاد تغییراتی در مورد نحوه مدیریت‌ها نیز است. به عنوان بخشی از این طرح، از این به بعد برنامه‌های سیستمی ویندوز، در قسمت «All Apps» منوی استارت، دارای تگ «System» هستند. در تنظیمات فعلی، برنامه‌های سیستمی در بخش «Installed Apps» منوی تنظیمات فهرست می‌شوند، اما پس از دریافت این آپدیت، صفحه تنظیمات برنامه‌‌های سیستمی به آدرس System -> System Components در منوی تنظیمات، منتقل می‌شوند. از برنامه‌هایی که به این آدرس منتقل می‌شوند، می‌توان به برنامه‌های Game Bar، Phone Link، Microsoft Store، اشاره کرد.

علاوه بر این تغییرات، آپدیت جدید شامل File Explorer جدید، کنترلر نور‌های RGB، صفحه تنظیمات برای دستگاه‌های USB 4 و Thunderbolt و یک برنامه Paint به روز شده با حذف پس زمینه و پشتیبانی از لایه‌ها، است. برای برنامه‌های Photos و Snipping Tool ویندوز ۱۱ هم اصلاحاتی صورت گرفته است. در برنامه Photos، پس زمینه در هنگام Focus کردن روی سوژه اصلی تصویر، تار می‌شود و در برنامه Snipping Tool، متن‌ها در اسکرین شات‌ها تشخیص داده می‌شوند و می‌توان برای حفظ حریم خصوصی کاربران، بخش‌هایی از آن‌ها را مخدوش و ویرایش کرد.

مایکروسافت و زیمنس کوپایلوت هوش مصنوعی صنعتی راه‌اندازی می‌کنند را در تاپ‌چنج بخوانید

در حال حاضر آپدیت 23H2 به صورت یک به‌روز رسانی اختیاری به کاربران ویندوز ۱۱ ارائه می‌شود و به گفته کمپانی مایکروسافت، فرآیند آپدیت خودکار «در ماه‌های آینده» آغاز خواهد شد. برای دریافت فوری این به روز رسانی، می‌توانید به منوی Windows Update در تنظیمات بروید و سپس گزینه «Get the latest updates as soon as they’re available» را فعال کنید. پس از آن گزینه «Check for updates» را بزنید و پس از لیست شدن آپدیت 23H2، آن را نصب کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری در
https://top-change.ir/?p=2832
لینک کپی شد
0
X