آخرین بازی‌های روز دنیا در TOP CHANGE

آخرین سال‌های عمر پلی‌استیشن 5

آخرین سال‌های عمر پلی‌استیشن 5

با توجه به اینکه هنوز بازی‌های فراوانی برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر می‌شوند، گذشت چهار سال از عرضه پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس و اس هنوز نشانه‌ای از آغاز نسل نهم کنسول‌های خانگی نیست. پیش‌بینی می‌شد که زمان زیادی از عمر این کنسول‌ها باقی مانده است، اما به‌نظر می‌رسد که این گمان اشتباه بوده و ممکن است به سرانجام نزدیک شویم.

کمپانی سونی به‌تازگی گزارش مالی سه‌ماههٔ اخیر سال مالی جاری را منتشر کرده است که اطلاعات زیادی از فروش بازی و کنسول‌های آن در اختیارمان قرار می‌دهد. این گزارش نشان می‌دهد که فروش بازی Marvel’s Spider-Man 2 به بیش از ۱۰ میلیون نسخه رسیده است و کل فروش عناوین این مجموعه (ساخته شده توسط استودیو Insomniac) به بیش از ۵۰ میلیون واحد می‌رسد. در مقابل، فروش پلی‌استیشن 5 در این بازه کاهش یافته و حدود یک میلیون دستگاه کمتر از انتظار کمپانی سونی بوده است.

پایان عمر پلی‌استیشن 5

بنابراین، سونی پیش‌بینی‌های خود را درباره فروش پلی‌استیشن 5 تغییر داده و امیدوار است که تا پایان سال مالی جاری به فروش ۲۱ میلیون دستگاه برسد. نائومی ماتسوکا، معاون ارشد کمپانی سونی، اعلام کرده است که «پلی‌استیشن 5 وارد مرحلهٔ پایانی چرخهٔ حیات خود شده است» و این کمپانی در آیندهٔ خود به دنبال یافتن تعادل مناسب بین فروش و سودآوری خواهد بود.

«تنبلی» هوش مصنوعی ChatGPT اصلاح شد را در تاپ‌چنج بخوانید

نزدیک شدن پلی‌استیشن 5 به سال‌های پایانی عمرش برای بسیاری غافل‌گیرکننده است، اما با نگاه به طول عمر سایر کنسول‌های پلی‌استیشن، می‌توان تا حدی از طول عمر مفید این کنسول پیش‌بینی کرد. فاصله زمانی بین عرضهٔ جهانی پلی‌استیشن ۲ و ۳ حدود شش سال بود و این فاصله بین پلی‌استیشن ۳ و ۴ و همچنین بین پلی‌استیشن ۴ و ۵ به هفت سال رسید. با توجه به اینکه پلی‌استیشن ۵ در سال ۲۰۲۰ عرضه شده است، احتمالاً هنوز سه یا چهار سال تا عرضهٔ کنسول پلی‌استیشن ۶ باقی است.

سونی پیش‌بینی‌های خود را درباره فروش پلی‌استیشن 5 تغییر داده

سونی پیش‌بینی‌های خود را درباره فروش پلی‌استیشن 5 تغییر داده

احتمالاً در ماه‌های آینده اخبار بیشتری از پلی‌استیشن ۵ پرو منتشر می‌شود. در ماه‌های اخیر شایعات زیادی دربارهٔ توسعهٔ پلی‌استیشن ۵ پرو منتشر شده است و با توجه به اینکه حالا می‌دانیم پلی‌استیشن ۵ وارد مرحلهٔ پایانی چرخهٔ حیات خود شده است، احتمالاً به‌زودی شاهد رونمایی رسمی از پلی‌استیشن ۵ پرو خواهیم بود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری در
https://top-change.ir/?p=3011
لینک کپی شد
0
X