آخرین بازی‌های روز دنیا در TOP CHANGE

هوش مصنوعی Grok متن‌باز می‌شود

هوش مصنوعی Grok متن‌باز می‌شود

«ایلان ماسک»، بنیان‌گذار استارتاپ xAI و هوش مصنوعی Grok، چند روز قبل از OpenAI شکایت کرد و گفت که این شرکت تحت حمایت مایکروسافت از اهداف اولیه خود مبنی بر عرضه هوش مصنوعی متن‌باز منحرف شده است؛ حالا او اعلام کرده که هوش مصنوعی Grok شرکت xAI طی چند روز آینده متن‌باز خواهد شد.

هوش مصنوعی Grok چیست؟

هوش مصنوعی Grok نام اولین محصول شرکت جدید ایلان ماسک به نام xAI می باشد. در واقع این شرکت قرار است در زمینه های هوش مصنوعیفعالیت کند و صرفا نام اولین محصول این شرکت Grok است. چیزی که این هوش مصنوعی را قرار است با سایر رقبایش متفاوت کند، داشتن حس شوخ طبعی و بازیگوشی آن است! قرار است این هوش مصنوعی با داشتن احساسات شوخ طبعی، جواب سوالات شما را بدهد، البته نه جواب هر سوالی را. ولی اگر با آن شوخی کنید، قطعا با سخن هایی رو به رو خواهید شد که در خور سوالاتتان باشد. قرار است این هوش مصنوعی جواب سوالاتی را بدهد که شاید سایر هوش های مصنوعی از جواب دادن به آن، طفره می‌روند.

هوش مصنوعی Grok اولین محصول شرکت جدید ایلان ماسک به نام xAI می باشد.

هوش مصنوعی Grok اولین محصول شرکت جدید ایلان ماسک به نام xAI می باشد.

فعلا این هوش مصنوعی در مراحل تولید اولیه است و فقط عده محدودی از کاربران می توانند از نسخه بتای آن استفاده کنند. اگر علاقه مند هستید که از هوش مصنوعی Grok استفاده کنید کافی است تا در سایت xAI ثبت نام کنید تا در لیست انتظار قرار بگیرد. طبق نظرات کاربران و خود شرکت xAI، هنوز این هوش مصنوعی به طور درست سوالات را جواب نمی دهد و حتی جواب بعضی از سوالات را از خودش درمی‌آورد؛ مانند چیزی که در ChatGPT مشاهده کرده ایم. ولی قرار است بیشتر بر روی آن کار کنند تا درصد اشتباه را به حداقل برساند. مهمترین قسمت تمایز این محصول، شکل گفتار بامزه اش با مخاطبین است. این که یک هوش مصنوعی بتواند جواب شما را طوری دهد که باعث خندتان بشود، واقعا جالب و سرگرم کننده است.

ایلان ماسک در پستی ضمن اعلام اینکه می‌خواهد طی چند روز آینده چت‌بات Grok را متن‌باز کند، گفت: «OpenAI یک دروغ است.»

ایلان ماسک در پستی ضمن اعلام اینکه می‌خواهد طی چند روز آینده چت‌بات Grok را متن‌باز کند، گفت: «OpenAI یک دروغ است.»

ایلان ماسک در پستی ضمن اعلام اینکه می‌خواهد طی چند روز آینده چت‌بات Grok را متن‌باز کند، گفت: «OpenAI یک دروغ است.» در اوایل این ماه میلادی، ایلان ماسک علیه OpenAI و مدیرعامل آن، یعنی «سم آلتمن» شکایت کرد. ماسک آن‌ها را متهم کرد که از هدف تأسیس این شرکت، یعنی توسعه هوش مصنوعی به نفع بشریت و نه برای کسب سود، دور شده‌اند. OpenAI نیز در جواب گفت که ماسک به‌دنبال تسلط کامل بر این شرکت بوده است.

آیا هوش مصنوعی Grok متن‌باز می‌شود

متن‌باز بودن یک اپلیکیشن یا یک هوش مصنوعی به این معنی است که کدهای آن به‌صورت رایگان برای همه در دسترس خواهد بود؛ بنابراین هرکسی می‌تواند از کدهای آن استفاده کند یا آن را تغییر دهد؛ درست همانند انتشار عمومی دستور پخت یک غذا که به افراد دیگر اجازه می‌دهد آن را تغییر دهند، بهبود ببخشند یا غذای جدیدی با آن بسازند. به‌طور کلی، این امر کمک می‌کند تا یک اپلیکیشن بهتر و ایمن‌تر شود.

ماسک نزدیک به یک دهه پیش به تأسیس OpenAI کمک کرده بود، اما او در شکایت اخیر خود می‌گوید OpenAI که باید فناوری خود را به‌طور رایگان در دسترس عموم قرار دهد، منبع هوش مصنوعی خود را بسته است.

آیا آپدیت iOS 17.4 باعث تخلیه سریع‌تر باتری می‌شود؟ در تاپ‌چنج بخوانید

البته OpenAI ادعا می‌کند که اساس‌نامه این شرکت همچنان ثابت مانده است و فناوری‌های آن به نفع تمام بشریت است. با‌این‌حال، درواقعیت فناوری‌ها و هوش مصنوعی‌های OpenAI بسته هستند و نمی‌توان به کدهای آن دسترسی داشت.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری در
https://top-change.ir/?p=3184
لینک کپی شد
0
X